dissabte, 11 de novembre de 2017

Adaptación al medio a través del Aikido



Podemos afirmar que es más fuerte quien se adapta al medio...

Como ejemplo y imagen a la afirmación, tenemos una imagen que describe Jigoro Kano, creador del Judo (el Arte de la Flexibilidad):

Mirando como nevaba a través de la ventana, observó como la nieve se iba acumulando en la rama de un árbol grande y fuerte.
Era tan grande y fuerte la rama del árbol que, llegó a acumular gran cantidad de nieve hasta que el peso de esta, provocó que se rompiera la rama.

Justo al lado del mismo árbol, había un fino y delgado árbol que también acumulaba nieve en sus ramitas.
La diferencia era que, al tener unas ramas muy delgadas, el peso de la nieve hacía que las ramas se doblaran y dejaran caer la nieve al suelo.

Comparando la adaptabilidad de los dos árboles al medio, podemos afirmar y estar de acuerdo en que en esta situación, el más fuerte era el árbol delgado y fino que dejaba caer la nieve y conservó todas sus ramas.

La práctica del Aikido proporciona gestionar la tensión y flexibilidad del cuerpo para poder adaptarse a multitud de situaciones y conservar nuestra integridad física y mental.

Practicad Aikido...



Podem afirmar que és més fort qui s'adapta al medi...

Com a exemple i imatge de l'afirmació, tenim una imatge que descriu Jigoro Kano, creador del Judo (l'Art de la Flexibilitat):

Mirant com nevava per la finestra, observava com la neu s'acumulava sobre una branca d'un arbre gran i fort.
Era tan gran i fort  que, la branca de l'arbre va arribar a acumular gran quantitat de neu fins que el pes d'aquesta, va provocar que la branca es trenqués.

Just al costat d'aquell arbre, hi havia un arbre prim amb branques fines que també acumulava la neu que queia.
La diferència era que, al tenir unes branques fines, el pes de la neu feia que les branques es dobleguessin i deixessin caure la neu al terra.

Comparant l'adaptabilitat dels dos arbres al medi, podem afirmar i estar d'acord que en aquesta situació, el més fort va ser l'arbre prim que deixava caure la neu i va conservar totes les branques.

La pràctica de l'Aikido proporciona gestionar la tensió i flexibilitat del cos per a poder adaptar-se a multitud de situacions i conservar la nostra integritat física i mental.

Practiqueu Aikido...



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada